Datuk

                                         Bismillah.

                                       

                                        26 Januari
                                        Saya ada datuk.
                                        Saya saayang datuk saya.
                                        Datuk saya masuk hospital.
                                        Tadi saya pergi lawat datuk dekat hospital Putrajaya.
                                        Kesian datuk. Datuk kurang sihat.
                                        Datuk nampak susah untuk bernafas.
                                        Datuk terbaring je ...
                                        saya sangat sedih.
                                        Tapiii . . .
                                        datuk saya tetap comel walaupun sakit.
                                        sebab ... walaupun datuk sakit macam tu...
                                       datuk saya tetap pakai kopiah...
                                       Datuk saya sgt comel.
                                       Lagi comel dari saya.
                                       Saya sayang datuk saya, sbb walaupun sakit,
                                       datuk saya masih mengingatkan saya pada Rasulullah,
                                       sbb datuk sentiasa pakai kopiah...
                                       Itu kan sunnah Rasulullah.
                                       Datuk saya saaangat comel...

                                      Ya Allah... janganlah tarik nyawa datuk saya...
                                      Saya sayang datuk saya...
                                      Sbb ... datuk banyak ingatkan saya pada Mu. Pada Rasul Mu ...

                                      NH

                                    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

                                    Seseorang yang mencintai Allah, mencintai Rasulullah, mengamalkan sunnah
                                    Rasulullah dan mentaati Allah, bukan sahaja disayangi oleh Allah dan Rasulullah.
                                    Malah disayangi oleh alam dan segala isi nya.

                                    Amal kebaikan, walau sekecil zarah, tetap membawa barakah.
                                    Tetap Allah nilai.
                                 
                                    Tolong doakan kebahagiaan untuk datuk saya dunia dan akhirat.
                                    Semoga kita semua pun bahagia dunia dan akhirat.
                                 
                                    Azkiya.




                               


Semoga Allah redha ^ ^

No comments:

Post a Comment