Infiniti

Bismillah ...


Mereka berdoa mendongak ke langit. Jutaan bintang menghias dada malam menjadi pemandangan yang menyenangkan. 

"Kau tahu, N, kenapa aku sukar untuk berputus asa walaupun sukar?"

N menggeleng.

"Ingat kata-kataku ini. Tika aku hendak berputus asa. Apabila aku melihat infiniti bintang di langit malam, maka aku akan melihat sekali rahmat Allah yang melimpah luah dan luas. Jadi, aku tidak mampu untuk berputus asa dengan rahmat Nya yang luas ini."

N mengangguk- angguk faham.

M dan N tersenyum sesama sendiri~






Semoga Allah redha ^ ^

2 comments:

  1. assalamualaikum lavenda .
    ini dialog dalam novel Matahari kan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam.
      Ya. Ini dialog dari novel Matahari.
      Novel yang berharga. Dan yang dimiliki oleh manusia yang Allah pilih :)

      Delete