Be strong bro

Bismillah.

Untuk awak.
Kamu pernah mengadu. 
Hatimu tertusuk.
Perit menebrak hingga ke jantung.
Hatimu hilang. Di bawa pergi.
Matamu berkaca.
Dan. Saya hanya diam. 
Minda kosong.
Mungkin juga sekosong hatimu.
Hati saya. 
Mungkin lebih parah.
Tercalar dengan dosa.

Awak.
Seperti biasa. Di alam maya. Saya mencari.
Dan dengan izin Allah. Saya berjumpa.

' Bukanlah Allah tidak tahu retaknya hatimu. Tapi Allah Maha Tahu. '
Hati yang retak begini. Lebih lunak untuk menerima cahaya Nya. Cinta Nya.

Maka dengan kekuatan yang masih ada. Saya ingin menyatakan.
Awak. Awak beruntung.
Berbahagialah ~

Jangan sirnakan percayamu pada Allah.
Allah yang ciptakan kita. Maka Dia Maha Tahu apa yang perlu ada pada takdir kita.
Dan semuanya demi Cinta Dia.
Demi Cinta~

Nah. 
Untuk awak yg membaca.


Apa pun yang berlaku.
Be strong bro.
Dugaan kita mungkin besar.
Tapi Allah kan Maha Besar.
Kepedihan. iTu juga tanda Allah sayang. Kan.

Semoga Allah redha ^ ^

3 comments:

  1. syg dayah ku tahu kau tuju utk siapa penulisanmu amat berharga utk dirinya kerna dirinya akan mengingati selama mana dia mampu

    ReplyDelete
  2. syg hidayah ku tahu dikau tuju buat siapa penulisanmu ketahuilah bahawa ianya amat berharga walau sekeping cerita tanpa corak tapi sungguh dari hatinya ia something yg mahal utk dirinya dan ia akan mengingatinya selama mana dia bernafas utk menjadi kata yg membangun bgi dirinya dari jatuh dan jatuh. penulisanmu menyedarkannya bahumu suatu ketika merupakan tmpt dirinya bersandar dan berpaut dari dirinya ucapan terima kasih tak terkata

    ReplyDelete