cahaya

Bismillah.




Problems come unstop. 
Loss. Dissapointness.  Sins. Despair.
The world seems darker and darker.
But someone comes. Lighten my life.
With patience and care. She said to me.


"I will give you one ultimate reason why everything is going to be alright:"

Allah.

Dan secara istiqamah, dengan kelembutan, beliau membawa saya mengenali Allah. Walau berkali saya lari dari beliau, melakukan kesilapan, beliau tetap tidak berputus asa, membangunkan saya dari kegelapan, mengenalkan saya kepada Allah. Di situ. Hati saya mula lembut. Mula kembali menemukan titik-titik kebahagiaan. Melalui sikap yang direflekskan oleh beliau. Seorang Murabbi.

Maka. Kepada Allah saya mohon kebaikan buat mereka :
Yang mendidik dengan penuh kesabaran dan memahami.

"Jgn dihina para pendosa. Mereka perlukan cahaya."


Sedangkan batu yang keras pun boleh lekuk apabila selalu terkena titisan air. Hati manusia yang keras juga begitu. Mampu untuk menjadi lembut jika ditarbiah secara istiqamah. 


Saya bertanya kepada beliau. Bagaimana beliau boleh begitu kuat dan sabar dengan saya. Kunci untuk murabbi saya. Dia kata. Yang penting Keimanan dan keyakinan kepada Allah.
--------
Semoga Allah redha ^ ^

No comments:

Post a Comment