Syukur.

Bismillah.


Terpujilah Allah ku. Allah mu. Allah kita. Hari ini, kita masih lagi diberi peluang untuk hidup kan?
Berhenti sebentar dan tersenyumlah seiring dengan ungkapan Alhamdulillah dan pujian yg tidak putus untuk Allah. Kamu nak tahu siapa yang paling suka di puji?  Jawapannya. jeng.jeng jeng~
Allah ~
Okay. Kembali kepada apa yg sebenarnya saya mahu taip. 
Dalam hidup ini, terkadang, terlalu banyak perkara yang berjalan tidak seperti yang kita mahukan.  Kan. Kenapa itu begitu , kenapa ini begini *###%7(7(**!  Terbitlah air mata. Menangislah hati. Tanda tidak puas hati.
Kemudian, Allah Yang Maha Kasih hadir dan dengan Kelembutan, Dia pujuk kita2 yang rasa begitu dan begini dengan Kalam Nya .

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ ﴿٧ 
Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: "Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras". (7)

Surah Ibrahim.

                             Allah kata apa ?Jika kamu bersyukur Aku tambah. Aku Tambah. Aku Tambah. 
Semat itu dalam hati. 

 Mari kita gariskan senyuman dan jadi hamba Allah yang Bersyukur~


Semoga Allah redha ^ ^

2 comments:

  1. salam hidayah, saya amat menyukai semua entri yang hidayah tulis, buat wahidah sedih...
    nak tulis entri macam hidayah juga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikisalamullah sahabat syurgaku. Wahidah suka~ Wahidah sedih? Kita lagi suka Wahidah sedih, jika itu yang merapatkan Wahidah pada Allah kita~ Wahidah yang dikasihi, tiadalah yg menyentuh hatimu melainkan Allah. Allah sentuh hati Wahidah la~ Allah sayang Wahidah. Mari kita menaip entri untuk Allah. Atas nama cinta Allah dan Rasul Nya :)

      Delete